banner naskotika
Η φωτογραφία που χρησιμοποιείται στην αφίσα είναι από εκδήλωση του ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

Σκάρτος είναι ο κόσμος τους

και όχι εμείς οι μαθητές

Κανένας σε μάθημα απεργοσπασίας.

Τώρα μάθημα στα σχολεία του αγώνα!

 

Την Τρίτη 10 Σεπτέμβρη, παραμονή της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, ψηφίστηκε στη Βουλή, το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο για την “Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”, με στόχο να ισχύσει αμέσως, από αυτή τη σχολική χρονιά, για τους μαθητές δηλαδή που θα πάνε φέτος στην Α’ Λυκείου αλλά και με επιπτώσεις συνολικά για τους μαθητές. Πρόκειται για μια εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη που έρχεται να σαρώσει ό,τι είχε απομείνει από τα δικαιώματα των νέων στη μόρφωση και τη δουλειά. Σταματάει στο Γυμνάσιο η όποια γενική μόρφωση δινόταν στους μαθητές, μας ξεσκαρτάρουν ανάλογα με την τσέπη μας, κατηγοριοποιούν τα σχολεία…

 

Είναι κρίσιμο λοιπόν να ενημερωθούμε, να μάθουμε τι προβλέπει αυτό το νομοσχέδιο, τι σημαίνει, τι επιπτώσεις θα έχει για το μέλλον μας.

 

 

Η κυβέρνηση εφαρμόζει μ’ αυτό το νομοσχέδιο στην πράξη τη θεσμοθέτηση των επιπέδων πιστοποίησης (δηλαδή μισές γνώσεις, διαφόρων τύπων πτυχία, που κανένα από αυτά δε θα αρκεί και συνέχεια θα πιστοποιείσαι για να βρεις μία δουλειά) με βάση τα επαγγελματικά περιγράμματα της ΕΕ που συνδέουν την τυπική εκπαίδευση (9χρονη, Λύκειο, Πανεπιστήμιο) με τη μη τυπική (κατάρτιση - ΣΕΚ - ΙΕΚ - ΚΕΚ, Κολέγια) και την άτυπη (εμπειρία, μαθητεία). Κάνει πράξη δηλαδή το δρόμο πιστοποίησης των ελάχιστων γνώσεων που θα έχουμε, που σε κάθε φάση έχει ανάγκη το κεφάλαιο.

 

 

Για τα Γενικά Λύκεια...

 

Τέσσερις φορές πανελλαδικές

εξετάσεις στο “νέο” Λύκειο που ετοιμάζουν...

  • Οι μαθητές του Λυκείου θα δίνουν μέχρι να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ: Από την Α’ Λυκείου στη Β’, από τη Β’ στη Γ’ πανελλαδικές εξετάσεις και στη Γ’ θα δίνουν μία για να πάρουν απολυτήριο και μία για να περάσουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε εξεταστικό κάτεργο.

 

  • Ο απολυτήριος βαθμός από όλες τις τάξεις του Λυκείου θα μετράει για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

 

  • Στις τρεις τάξεις του Λυκείου οι μαθητές θα δίνουν στο τέλος της χρονιάς ενδοσχολικές εξετάσεις -όπως συμβαίνει και τώρα-, όμως το νέο στοιχείο που εισάγεται είναι ότι τα θέματα θα επιλέγονται κατά 50% από τον καθηγητή και κατά 50% με κλήρωση από μια “τράπεζα θεμάτων” που θα δημιουργηθεί σε πανελλαδικό επίπεδο. Δηλαδή θα είναι η χαρά των φροντιστηρίων.

 

  • Τα μαθήματα στην Α’ Λυκείου θα είναι 100% γενικής παιδείας, στη Β’ Λυκείου θα είναι 80% γενικής παιδείας και 20% κατεύθυνσης, ενώ στη Γ’ Λυκείου θα είναι 20% γενικής παιδείας και 80% κατεύθυνσης.

 

  • Οι υποψήφιοι πανελλαδικών θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα, ανάλογα με το πεδίο ειδίκευσης που έχουν επιλέξει (με κοινό το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας) συν τον 5ο βαθμό. Ωστόσο κάθε ΑΕΙ θα έχει τη δυνατότητα να δίνει συντελεστή βαρύτητας σε μάθημα που θεωρεί σημαντικό. Αυτό θα λειτουργεί σαν ακόμα ένας φραγμός!

 

 

Τι σημαίνουν οι παραπάνω αλλαγές;

 

  • Τα παιδιά του λαού “φιλτράρονται” ακόμα περισσότερο, γίνεται ακόμα πιο έντονο το ξεσκαρτάρισμα, αφού πλέον στο Γενικό Λύκειο θα πηγαίνουν μόνο τα παιδιά εκείνα που αντέχει η τσέπη των γονιών τους... Γιατί τα τέσσερα χρόνια προετοιμασίας σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σημαίνουν ακόμα περισσότερα φροντιστήρια, ακόμα περισσότερα έξοδα για τη λαϊκή οικογένεια που ήδη τα βγάζει πολύ δύσκολα πέρα.

 

  • Εντείνεται λοιπόν η βίαιη έξοδος από την εκπαίδευση των μαθητών των εργατικών λαϊκών οικογενειών. Θυμίζουμε ότι μόνο το 2012 η σχολική διαρροή από το Γυμνάσιο υπολογίζεται στο 14%, δηλαδή τουλάχιστον 20.000 μαθητές! Ανοίγει έτσι ο δρόμος για τη διαμόρφωση μιας κατάστασης όπου η 9χρονη εκπαίδευση θα θεωρείται υποχρέωση του κράτους και η όποια συνέχεια θα είναι κύρια ατομική ευθύνη της οικογένειας.

 

  • Χιλιάδες παιδιά λοιπόν που δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα, είτε θα πεταχτούν βίαια εκτός Λυκείου, είτε θα στραφούν στην ψευτοκατάρτιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στα ΕΠΑΛ, εξυπηρετώντας το στόχο της ΕΕ και του κεφαλαίου για μαζικοποίηση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και αντιστροφή της αναλογίας του μαθητικού πληθυσμού.

 

  • Όλα αυτά τη στιγμή που δεν αλλάζει σε τίποτα το σχολείο που ήδη ξέρουμε... Το σχολείο της παπαγαλίας, των αποσπασματικών γνώσεων, των εξαντλητικών ωραρίων, με τις χιλιάδες ελλείψεις καθηγητών, με τα 30άρια τμήματα, με τα άδεια σχολικά ταμεία και τους μαθητές να ξεπαγιάζουν το χειμώνα κ.λπ.

 

  • Έρχεται λοιπόν το νέο νομοσχέδιο και όχι απλά δεν αναβαθμίζει, όπως λέει η κυβέρνηση τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου, αλλά ίσα ίσα τον υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο... Δεν εξοπλίζει με τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζεται ένας νέος άνθρωπος για να αντιμετωπίσει τη ζωή, προσδένεται ασφυκτικά στις εισαγωγικές εξετάσεις.

 

  • Τέλος αυτές οι αλλαγές δημιουργούν ακόμα περισσότερο παιδιά-λάστιχο, “μηχανάκια” απανωτών εξετάσεων.

 

 

 

Για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ)...

 

  • Οι εξετάσεις θα διεξάγονται ενδοσχολικά και για τις τρεις τάξεις των ΕΠΑΛ, όπως στα Γενικά Λύκεια, δηλαδή με τα θέματα να επιλέγονται κατά 50% από τον καθηγητή του μαθήματος και κατά 50% από “πανελλαδική τράπεζα θεμάτων”.

 

  • Τα ΕΠΑΛ θα έχουν τρεις τάξεις “Δευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών” και μια τέταρτη προαιρετική “Τάξη Μαθητείας”, στην οποία την ευθύνη τοποθέτησης των μαθητών σε χώρους εργασίας θα έχει ο ΟΑΕΔ.

 

  • Η “μαθητεία” θα έχει διάρκεια 9 μήνες (728 ώρες) με μεροκάματο 9 ευρώ και η επιχείρηση δεν θα έχει καμία απολύτως επιβάρυνση.

 

  • Η σύμβαση της μαθητείας θα υπογράφεται από τον ΟΑΕΔ με τους εργοδότες, ενώ για την ασφάλισή τους αναφέρεται ότι το Δημόσιο θα καλύπτει τα έξοδα ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης των μαθητευομένων για εργατικά ατυχήματα, στον βαθμό που αυτά τα έξοδα δεν καλύπτονται από άλλη ασφάλιση του μαθητευόμενου.

 

  • Στην Α’ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές θα κάνουν 10 ώρες τη βδομάδα μαθήματα γενικής παιδείας και 13 ώρες μαθήματα ειδικοτήτων, ενώ στη Β’ και Γ’ τάξη θα κάνουν 12 ώρες γενικά μαθήματα και 23 ώρες μαθήματα ειδικοτήτων (εδώ εισάγονται και εργαστήρια).

 

  • Στην τάξη μαθητείας τα παιδιά θα κάνουν ενισχυτική εργαστηριακή εκπαίδευση επτά ωρών τη βδομάδα (επιμερισμένων σε δύο μέρες) από καθηγητές των ΕΠΑΛ και του ΟΑΕΔ, ενώ θα δουλεύουν 28 ώρες τη βδομάδα επιμερισμένες σε πέντε μέρες.

 

  • Καταργούνται ειδικότητες και αυτό θα συνεχίσει να γίνεται. Τα αντικείμενα των ειδικοτήτων θα διαμορφωθούν με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων και κάθε φορά που θα αλλάζει το αντικείμενο θα αλλάζει και ο εκπαιδευτικός, ο οποίος θα εργάζεται με μορφές ελαστικής απασχόλησης.

 

Τι σημαίνουν οι παραπάνω αλλαγές;

 

  • Ότι στους μαθητές των ΕΠΑΛ θα δίνεται ένα πρόγραμμα αποσπασματικών γνώσεων σε ευθεία αντιστοιχία με τις πρόσκαιρες δεξιότητες που θέλει το κεφάλαιο για εργατικό δυναμικό φθηνό και ευέλικτο.

 

  • Οι μαθητές που θα τελειώνουν τις τρεις τάξεις των ΕΠΑΛ θα παίρνουν ένα πτυχίο ειδικότητας σχεδόν χωρίς αντίκρισμα, αφού το απολυτήριό τους δε θα θεμελιώνει κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Έτσι όποιος δεν βγάλει το 4ο έτος της μαθητείας, δεν θα παίρνει πιστοποιημένο πτυχίο.

 

  • Για 9 μήνες και με 9 ευρώ (μεικτά) την ημέρα από τον ΟΑΕΔ, οι μαθητές των ΕΠΑΛ θα κάνουν “μαθητεία”, θα βγάζουν δηλαδή τη “λάντζα” σε διάφορες επιχειρήσεις, χωρίς ο επιχειρηματίας να δίνει ούτε 1 ευρώ... Θα προσφέρουν δηλαδή πάνω από 700 ώρες τζάμπα εργασία!

 

  • Και βέβαια, αυτός ο χρόνος “μαθητείας”, δηλαδή τζάμπα εργασίας για τους εργοδότες, σε τίποτα δεν αποτελεί εισιτήριο για δουλειά στο μέλλον, όπως εξάλλου συμβαίνει και σήμερα με τους αποφοίτους των σχολών όπου ισχύει ήδη η μαθητεία.

 

 

Μύθοι & Αλήθειες...

 

Λένε η κυβέρνηση και τα τσιράκια της...

Τι ισχύει στην πραγματικότητα...

 

«Με αυτό το νομοσχέδιο ενισχύεται ο μορφωτικός ρόλος του Λυκείου, καθώς αποδεσμεύεται το Λύκειο από την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο...»

Κατ’ αρχάς δεν αποδεσμεύεται το Λύκειο από τις εξετάσεις και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ίσα ίσα... Το Λύκειο μετατρέπεται καθαρά σε εξεταστικό κέντρο, εφόσον οι μαθητές θα δίνουν 4 φορές πανελλαδικές εξετάσεις προκειμένου να περάσουν σε κάποια σχολή! Έτσι λοιπόν παρά το ότι οι πανελλαδικές βγαίνουν έξω από το Λύκειο και τοποθετούνται μετά το απολυτήριο, το Λύκειο δεν αποσυνδέεται, αντίθετα προσδένεται ακόμα περισσότερο στην πρόσβαση καθώς μετρούν οι επιδόσεις του Λυκείου ως πέμπτος βαθμός. Εκτός αυτού, τι εννοεί ως μόρφωση η κυβέρνηση; Την παπαγαλία που ενισχύεται ακόμα περισσότερο; Τα 17.000 κενά καθηγητών με τα οποία θα ξεκινήσει η φετινή σχολική χρονιά; Τα 30άρια τμήματα; Τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα που εξοντώνουν τους μαθητές;

 

 

«Η νέα διάρθρωση του Λυκείου και η εξάλειψη των “αναχρονιστικών” γνώσεων που παρέχονταν έως τώρα θα συμβάλει στην καταπολέμηση της ανεργίας...»

 

Αρχικά η ανεργία δεν μπορεί να λυθεί από την εκπαίδευση, είναι κοινωνικό φαινόμενο που υπήρχε και θα υπάρχει όσο υπάρχει καπιταλισμός και αξιοποιείται για να γίνονται πιο φτηνοί οι εργάτες, για να μειώνουμε τις απαιτήσεις μας από τη ζωή.

Ας μας απαντήσουν οι αστοί: Σε καπιταλιστικά κράτη όπου έχει προχωρήσει η έμφαση στις δεξιότητες και η “αναδιάρθρωση” της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας; Σαφώς και όχι! Ή μήπως το περίφημο φινλανδικό μοντέλο με την έμφαση στις δεξιότητες έλυσε το πρόβλημα της ανεργίας; Όχι μόνο δεν το έλυσε αλλά σύμφωνα και με αστούς μελετητές το επίπεδο των μαθητών χειροτέρευσε, ενώ η Φινλανδία πρωτεύει στις αυτοκτονίες μαθητών!

«Με τις αλλαγές που προωθούνται τώρα στα ΕΠΑΛ, με τη μαθητεία δηλαδή, θα γίνονται οι μαθητές καλύτεροι στην ειδικότητά τους, θα αποκτούν εμπειρία...»

 

Απάντηση στο ερώτημα αυτό θα μπορούσαν κάλλιστα να δώσουν οι χιλιάδες μαθητές των ΙΕΚ και των ΕΠΑΣ, αλλά και οι σπουδαστές των ΤΕΙ, όπου οι μεν στη μαθητεία, οι δε στην πρακτική τους κάνουν πράγματα άσχετα μ’ αυτά που σπουδάζουν, χρησιμοποιούνται ως τζάμπα εργατικά χέρια.

Πέρα απ’ αυτό όμως, το σίγουρο είναι ότι δεν έπιασε την κυβέρνηση και τους επιχειρηματίες ξαφνικά ο πόνος για τη μόρφωση των παιδιών και για να γίνουν καλύτερα στην ειδικότητά τους. Το “μάθημα” που θέλουν να δώσουν στα παιδιά της εργατικής τάξης από πολύ μικρή ηλικία είναι εκείνο της ταξικής εκμετάλλευσης και της υποταγής στους εργοδότες. Bέβαια μέσα από τη μαθητεία θέλουν να εξασφαλίσουν χιλιάδες τζάμπα εργαζόμενους, που ενώ δε θα “κοστίζουν” καθόλου στις επιχειρήσεις, θα παράγουν με τη δουλειά τους τεράστια κέρδη για τα αφεντικά.

 

Η ΚΝΕ προτείνει βασικούς στόχους πάλης:

 

Όχι στα εξαντλητικά ωράρια, τα φροντιστήρια, τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις.

 

Να μη μετράει ο βαθμός Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου σε Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ για την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις ή και χωρίς αυτές.

 

Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά και ανεξάρτητα από το τέλος του Λυκείου, με ευθύνη του κράτους και όχι των Πανεπιστημίων. Δικαίωμα επανάληψης των εξετάσεων για εισαγωγή όσες φορές θέλει ο καθένας. Κατοχύρωση βαθμολογίας (να μη χρειάζεται να δίνονται κάθε φορά και τα 4 μαθήματα)

 

Να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα στα ΕΠΑΛ και να μην απολυθεί κανένας καθηγητής. Κατάργηση του έτους μαθητείας ως τσάμπα εργασία για τα αφεντικά, πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση. Πτυχίο στα τρία χρόνια. Κατάργηση κάθε πιστοποίησης, το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.

 

Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. Χρηματοδότηση τώρα των σχολείων. Όχι στα 30άρια τμήματα. Δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Ένα γεύμα για τους μαθητές με ευθύνη και χρηματοδότηση των δήμων.

 

Κανένα μάθημα να μην γίνει από την στιγμή που έχει αποφασιστεί απεργία. Κανένας μαθητής να μην μπει σε μάθημα απεργοσπάστη.

 

Να οργανωθούν Γενικές Συνελεύσεις σε όλα τα σχολεία. Στις γενικές συνελεύσεις οι μαθητές να αποφασίσουν να βγουν και να συμμετέχουν σε συλλαλητήρια.

 

Οι μαθητές να συντονίσουν τις ενεργειές τους σε κάθε δήμο και με τη δημιουργία τοπικών συντονιστικών.

 

Να πραγματοποιήσουν κινητοποιήσεις, ενημερώσεις σε γειτονιές, κλεισίματα δρόμων, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε γραφεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δημαρχεία.

 

Να προετοιμάσουν μαθητικά συλλαλητήρια στις 18 Σεπτέμβρη.

 

Στόχος της ΚΝΕ είναι να φουντώσουν οι μαθητικοί αγώνες πανελλαδικά, με ενιαίους στόχους και μορφές πάλης, να γίνουν βήματα στην οργάνωση του μαθητικού κινήματος, με αγωνιστικά μαθητικά συμβούλια, με πολύμορφες δραστηριότητες μέσα στα σχολεία, με συντονισμό των μαθητών με τον αγωνιζόμενο εργαζόμενο λαό.

 


Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας © 2016